Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, SEO nie je len o vytváraní odkazov a pridávaní kľúčových slov s vysokým objemom vyhľadávania do vášho obsahu. V zákulisí sa deje mnoho ďalších vecí, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pri posúvaní vašich webových stránok na vyššie pozície vo vyhľadávaní. Tagy a meta tagy sú jedným z kľúčových aspektov SEO.
Meta tagy sú HTML tagy, ktoré popisujú obsah vašej webovej stránky vyhľadávacím nástrojom a návštevníkom webu. Jednoducho povedané, tieto značky umožňujú vyhľadávaču a návštevníkom vedieť, o čom je webová stránka.
Teraz na týchto metaznačkách záleží. Podľa analytika trendov webmasterov v spoločnosti Google Johna Muellera zohrávajú rozhodujúcu úlohu pri rozhodovaní o tom, ako návštevníci uvidia vašu webovú stránku vo výsledkoch vyhľadávania a kde sa na vašu stránku prekliknú alebo nie.
Nie všetky metaznačky sú však rovnako dôležité: niektoré metaznačky majú zanedbateľný vplyv na hodnotenie vyhľadávania, zatiaľ čo na iných záleží viac. V tomto článku si povieme o piatich takýchto kritických značkách. Poďme začať:
5 dôležitých značiek, ktoré by mal mať váš web pre zlepšenie SEO
1. Značka názvu
Title je prvá metaznačka, ktorú uvidíte na webovej stránke. Zobrazuje sa ako klikateľný nadpis na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja a ponúka komplexnú predstavu o tom, o čom je vaša webová stránka.
Tu je príklad značky title na webovej stránke:
Môžete tiež zobraziť značku názvu svojej webovej stránky v HTML. Kliknite pravým tlačidlom myši na stránku a vyberte „zobraziť zdrojový kód stránky“ (Ctrl + U je tiež skratka) a v sekcii <head> uvidíte názov nižšie:
Prečo záleží na značke názvu?
Metaznačka title robí dve veci:
- Pomáha používateľom pochopiť kontext stránky predtým, ako na ňu kliknú. Používatelia tak môžu zaistiť, že nekliknú na odkaz, ktorý neposkytuje užitočné informácie.
- Vyhľadávacím nástrojom ponúka kontextové informácie, ktoré im pomôžu porozumieť webovej stránke a poskytnúť lepšie výsledky vyhľadávania.
Ak teda vaša webová stránka nemá značku title, používatelia nebudú vedieť, ktorý odkaz by mali otvoriť, a vyhľadávací nástroj nebude poznať najlepšie výsledky na zobrazenie. Preto sú značky titulkov nevyhnutné. Moz ich dokonca radí ako druhý najdôležitejší SEO faktor za obsahom.
Ako napísať dobré značky názvu
- Udržujte svoj názov jedinečný a pútavý.
- Názov by mal presne popisovať vašu stránku.
- Udržujte dĺžku názvu medzi 50-60 znakmi.
- Nezabudnite do názvu zahrnúť kľúčové slová s dlhým chvostom.
- Názvy s číslami vždy robia dobre, preto ich skúste zahrnúť.
2. Meta popis
Meta popisy sa nachádzajú v časti <head> stránky a môžete ich vidieť zobrazené v úryvku SERP spolu s názvom a adresou URL vašej webovej stránky. Tu je príklad toho, ako meta popisy vyzerajú vo výsledkoch SERP. Pozrime sa na túto stránku a potom sa pozrime na zdrojový kód pre popis.
Prečo sú meta popisy dôležité?
Meta popis nie je hodnotiacim faktorom, ale tu je niekoľko ďalších aspektov, ktoré robia meta popisy priam nevyhnutnosťou, ak chcete prilákať väčšiu návštevnosť a zvýšiť svoje konverzie.
- Meta popis pokrýva najvýznamnejšiu časť útržku SERP. Preto napísaním chytľavého meta popisu máte veľkú šancu pozvať hľadajúcich, aby klikli na váš web.
- Keď zahrniete kľúčové slová, ktoré hľadajú vaši potenciálni návštevníci, budú v SERP zvýraznené tučným písmom. Týmto spôsobom môžete nechať svoje výsledky vyhľadávania vyniknúť a informovať návštevníkov, kde nájdu vašu stránku.
- Dobre napísaný meta popis môže výrazne zlepšiť MP a znížiť mieru odchodov.
Ako napísať chytľavé meta popisy?
- Uistite sa, že meta popis odráža hodnotu, ktorú má vaša stránka.
- Vyhnite sa nadbytočným kľúčovým slovám. Len sa uistite, že sú organicky integrované do vášho popisu.
- Udržujte meta popis v rozsahu 150-160 znakov.
- Môžete tiež zahrnúť jedinečný návrh alebo výzvu na akciu, aby bol meta popis pútavý.
- Použite meta popisy na strategickú ponuku možných riešení problému.
3. Značky hlavičky
Značky hlavičky používame na zmenu veľkosti písma a identifikáciu informačnej hierarchie na webovej stránke. Tieto značky hlavičky idú od H1 po H6, kde H1 je najväčšia a H6 je najmenšia. Vráťme sa k nášmu prvému príkladu:
Prečo záleží na značkách hlavičky?
Zatiaľ čo dôležitosť značiek hlavičiek vo vyhľadávaní je stále predmetom diskusie, značky hlavičiek zohrávajú kľúčovú úlohu v organizácii a hierarchii obsahu. Značky hlavičky môžu:
- Uľahčite používateľom používanie obsahu, keď ho používajú na navigáciu po celej stránke.
- Umožnite vyhľadávacím nástrojom lepšie porozumieť vášmu obsahu, ak je dobre usporiadaný s nadpismi na rozdiel od veľkého množstva informácií.
Preto je nevyhnutné zahrnúť značky hlavičky na webovú stránku, aby sa umiestnila vysoko vo vyhľadávaní na internete.
Na čo treba pamätať pri písaní značiek hlavičiek
- Udržujte značku hlavičky relevantnú pre váš obsah.
- Vyhnite sa používaniu značiek a kľúčových slov v nadpisoch. Namiesto toho sa zamerajte na čitateľnosť.
- Nepíšte klišé titulky. Namiesto toho by mali odrážať váš obsah.
4. Značky alternatívneho textu
Cieľom značky alternatívneho textu je opísať obsah obrázka. Je to dôležité, pretože vyhľadávacie nástroje nemôžu vidieť obrázky a alternatívny text je jediný spôsob, ako môžu zistiť, čo je obrázok. Okrem toho, značky alternatívneho textu tiež poskytujú návštevníkom predstavu o obrázku, ak sa z nejakého dôvodu nenačíta.
Prečo sú alt tagy dôležité?
Google vysvetlil, že alt tagy pomáhajú vyhľadávačom pochopiť, o čom sú obrázky a ako zapadajú do kontextu obsahu. Tagy im tak môžu pomôcť ponúknuť tie najrelevantnejšie výsledky vyhľadávania.
Okrem toho vám alt tagy tiež pomáhajú zabezpečiť, aby ste neporušili pokyny na prístupnosť webu. Je to nevyhnutné, pretože veľa potenciálnych návštevníkov by ste mohli premeškať, pretože konkrétne postihnutie by im mohlo brániť v zobrazení obrázkov.
Dôležité veci, ktoré treba vedieť pri písaní metaznačiek alternatívneho textu
- Udržujte svoj alternatívny text jasný a popisný.
- Používajte kľúčové slová rozumne. Mali by prirodzene sedieť, nepôsobiť prepchate.
5. Metaznačka Robots
Metaznačky Robots sa používajú na to, aby dali vyhľadávacím nástrojom pokyn, či chcete webovú stránku indexovať alebo neindexovať. Túto značku umiestňujeme aj do sekcie <head> webovej stránky.
Značka robots špecifikuje štyri hodnoty pre prehľadávače vyhľadávacích nástrojov:
- Sledovať: Táto hodnota vyzve vyhľadávací nástroj, aby sledoval všetky odkazy na webovej stránke.
- Nofollow: V tejto hodnote vyhľadávací nástroj nebude sledovať stránku a odkazy.
- Index: Táto hodnota vyzve vyhľadávací nástroj na indexovanie celej webovej stránky.
- NOINDEX: Vyhľadávací nástroj nebude indexovať webovú stránku v tejto hodnote.
Tu je syntax metaznačky robots:
- < meta name= “robots” content= “index, follow” >
– Kód vyzve vyhľadávací nástroj na indexovanie a sledovanie webovej stránky.
- < meta name= ” robots” content= ” noindex, nofollow” >
– Kód vyzve vyhľadávací nástroj, aby neindexoval a nesledoval webovú stránku.
Prečo sú metaznačky robotov dôležité?
Vyhľadávače nemajú radi tenký obsah a niekedy môžete nejaký nevedomky vytvoriť. Sú aj chvíle, keď obsah nemusí ponúkať veľkú hodnotu, ale stále musí byť prítomný na stránke. Okrem toho, priame odkazy, ako sú informačné bulletiny, sú prístupné iba prostredníctvom priamych odkazov. Vo všetkých týchto prípadoch vám môže značka robots pomôcť tým, že použije hodnoty noindex a nofollow na správne inštrukciu vyhľadávania.
Na čo treba pamätať pri používaní metaznačiek robotov
- Stránky nofollow a bez indexu, ktoré majú tenký obsah a neprimerane plytvajú rozpočtom na prehľadávanie.
- Buďte opatrní pri používaní značky Robots. V opačnom prípade môžete obmedziť indexovanie dôležitých stránok.
Bonus: Niekoľko ďalších metaznačiek, ktoré sú dôležité pre SEO stránky
1. Značka odkazu rel=”canonical”.
Pomocou kanonickej značky v kóde dávame vyhľadávacím nástrojom pokyn, aby indexovali iba hlavnú stránku a vyhýbali sa duplicitným adresám URL. Túto značku používame, keď máme viacero duplicitných stránok s rovnakou adresou URL.
Tu je syntax značky odkazu rel=”canonical”:
2. Otvorte značku grafu
Na podporu integrácie medzi Facebookom, LinkedIn a webovými adresami, ktoré zdieľame na týchto platformách, používame metaznačky otvoreného grafu.
Tu je príklad značky otvoreného grafu:
3. Twitter karty
Ide o konkrétny typ metaznačiek, ktoré sa používajú iba na Twitteri a ktoré sa používajú na zlepšenie zobrazenia vašej stránky pri jej zdieľaní na platforme.
Tu je príklad metaznačiek kariet Twitter:
4. Metaznačka zobrazovanej oblasti
Metaznačka viewport sa používa na ovládanie rozloženia webových stránok v mobilných prehliadačoch. Zahrnieme ho do sekcie <head> webovej stránky.
Tu je syntax metaznačky viewport:
Meta tagy, ktoré môžete ignorovať
Aj keď existujú dobré značky v SEO, existujú aj zlé značky a mali by ste ich ignorovať, ak chcete mať vyššie hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania. Povedzme si o nich:
- Značka kľúčových slov: Podľa tohto zdroja už Google pri hodnotení webu nezohľadňuje metaznačku kľúčových slov.
- Znovu navštíviť: Pomocou tejto metaznačky prikážeme robotom vrátiť sa na stránku po určitom čase. Tento tag však nenasleduje žiadny veľký vyhľadávací nástroj, a preto nemá žiadnu hodnotu.
- Dátum vypršania platnosti : Táto metaznačka definuje dátum vypršania platnosti vašej stránky.
- Syntax: < meta http-equiv=”Expires” content=”Pi, 28. január 2022 23 : 59 : 59 GMT” >
- Overenie lokality: Keďže môžete svoju lokalitu overiť pomocou služby Google Search Console alebo nástroja správcu webu Bing, je lepšie túto metaznačku ignorovať.
- Autorské práva: Keďže každá stránka vkladá svoje autorské práva do päty, nepotrebujete túto značku.
- Distribúcia: Táto metaznačka riadi, kto môže pristupovať k dokumentu, zvyčajne je nastavená na „globálne“. Z toho však vyplýva, že ak je stránka otvorená (nie je chránená heslom), každý k nej má prístup.
- Cache-Control : Táto metaznačka definuje, ako často sa stránka ukladá do vyrovnávacej pamäte. Namiesto toho však môžete použiť hlavičku HTTP.
- Metaznačka robotov ODP: Google ju už nepoužíva .
- Geo Meta Tag : Ďalšia značka, ktorú Google nepoužíva na hodnotenie stránok.
Vďaka všetkému, čo sme popísali vyššie, sa môžete ľahko rozhodnúť, ktoré značky by ste na svojej webovej lokalite mali použiť a ktoré nie.
Vždy si pamätajte, že meta tagy poskytnú vašim čitateľom a vyhľadávacím nástrojom lepšiu predstavu o tom, o čom je váš web. Poskytnú vám tiež výhodu nad vašimi konkurentmi, ktorí ich nemajú. Čím viac značiek použijete, tým väčšiu hodnotu poskytnete a tým vyššie sa umiestnite vo vyhľadávaniach. Takže ich vždy používajte a výsledky uvidíte z dlhodobého hľadiska.
Poznáte ešte nejaké značky, ktoré môžu pomôcť zlepšiť hodnotenie webových stránok vo vyhľadávaní? Podeľte sa s nami.