Každý odborník na SEO vám povie, že kľúčové slová s vysokým objemom konverzií a nízkou konkurenciou sú svätým grálom stratégie SEO . Ale podobne ako Svätý grál, nájdenie týchto kľúčových slov môže vyzerať ako hľadanie ihly v kope sena .
Aj keď sú tieto kľúčové slová silnými hitmi SEO, na dnešnom presýtenom trhu by ste mohli nájsť väčší úspech na menej cestovanej ceste. Tu prichádzajú do úvahy kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania.
Len málo ľudí hľadá kľúčové slová s malým objemom, takže sú často vnímaní ako malí ľudia SEO . V tomto článku sa však pozrieme na to, ako môžu byť tieto kľúčové slová vhodnou alternatívou ku kľúčovým slovám s veľkým objemom. Začnime.
Čo sú kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania?
Vo všeobecnosti nástroje online marketingu uprednostňujú kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania. Ale zatiaľ čo ich širšie kľúčové slová zvyšujú šancu na väčšie publikum, znamená to, že sú vysoko konkurencieschopné. To znamená, že musíte vytvárať stále viac obsahu, aby ste sa dostali na vrchol rebríčka.
Alternatívne predstavujú kľúčové slová s malým objemom ( menej ako 250 vyhľadávaní za mesiac ) ideálnu príležitosť zacieliť na výrazy, ktoré sú 100 percentne relevantné pre vašu firmu.
To neznamená, že by ste sa mali zamerať na zacielenie na kľúčové slová, ktoré nie sú relevantné – bola by to strata času pre vás aj vaše publikum. Namiesto toho je lepšie použiť relevantné a špecifické kľúčové slová, ktoré odrážajú vašu firmu a publikum.
Takže aj keď nebudete dostávať tisíce nových používateľov mesačne, títo používatelia budú bližšie k miestu nákupu. Okrem toho špecifickejšie kľúčové slová s malým objemom urýchlia vašu organickú návštevnosť.
Ako zacieliť na kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania
Výskum kľúčových slov zabezpečuje dopyt po vašom produkte a obsahu. Ak chcete zlepšiť svoje štatistiky indexového prehľadávania , a tým dosiahnuť dobré umiestnenie na stránkach Google, potrebujete pre svojich online návštevníkov politiku otvorených dverí. A to všetko závisí od správnej stratégie mapovania kľúčových slov .
Ak chcete objaviť kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania, postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Premyslite si „zárodkové“ kľúčové slová : Pred prečesaním kľúčových slov zvážte témy, ktoré bude vaša cieľová skupina hľadať, najmä kľúčové slová základne , ktoré definujú vaše podnikanie. Zárodočné kľúčové slová sú to, čo vložíte do svojich nástrojov na prieskum kľúčových slov. Ak máte napríklad nákladné auto na pizzu, mohli by ste zvážiť kľúčové slová ako cesto, pizza, pec na pizzu a auto na pizzu
- SEO prieskum kľúčových slov: Na začiatok použite témy brainstormingu. Implementujte svoje počiatočné kľúčové slová v nástroji na výskum kľúčových slov a zozbierajte svoje výsledky. Výsledky vo všeobecnosti odhalia najobľúbenejšie kľúčové slová súvisiace s vaším vyhľadávaním, vrátane obtiažnosti kľúčového slova (KD) a mesačného objemu vyhľadávania. Toto je ideálna príležitosť zistiť, aké kľúčové slová hodnotia vaši konkurenti.
- Odstráňte obľúbené kľúčové slová: Keď budete mať výsledky, zobrazí sa vám tabuľka so zoznamom objemu vyhľadávania kľúčových slov a skóre obtiažnosti. Prvé výsledky zobrazia kľúčové slová s veľkým objemom, takže ak chcete pokračovať, budete musieť tieto výsledky ignorovať. Filtrujte príliš konkurenčné a irelevantné kľúčové slová, čím získate skóre medzi 0-10 kD. Je to také jednoduché.
- Preštudujte si svoje miesto: Keď nazhromaždíte kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania, venujte pozornosť kľúčovým slovám, ktoré súvisia s vaším podnikaním.
8 dôvodov, prečo zacieliť na kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania
Zatiaľ čo zacielenie na kľúčové slová s malým objemom sa považuje za špecializovanú stratégiu, je to stratégia, ktorá funguje. A keďže máte šancu zvýšiť CTR o 32,3 percenta za každú pozíciu, na ktorú sa vyšplháte, prioritou by malo byť prepracovanie sa v rebríčkoch Google SERP.
Pozrime sa, prečo by ste sa mali zamerať na kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania.
1. Nízka náročnosť vyhľadávania
Obtiažnosť vyhľadávania je metrika používaná na určenie toho, aké ťažké je hodnotenie kľúčového slova. Čím vyššia je obtiažnosť vyhľadávania, tým náročnejšie je kľúčové slovo zoradiť. Zacielenie na kľúčové slová s nízkou hodnotou znamená, že je ľahké rýchlo hodnotiť, pretože nie sú potrebné spätné odkazy a vyššia autorita.
Napríklad široký hľadaný výraz „ bicykel “ prináša 231 000 vyhľadávaní za mesiac s úrovňou obtiažnosti kľúčového slova 89. To znamená, že je neuveriteľne ťažké ho zoradiť.
Naproti tomu výstižnejší „ najlepší bicykel na cvičenie vonku “ má obtiažnosť kľúčového slova desať s iba 200 vyhľadávaniami za mesiac.
Takže aj keď je objem vyhľadávania oveľa nižší, rozmiestnenie týchto kľúčových slov vo vašom obsahu prinesie väčšiu návštevnosť a zvýši vaše hodnotenie.
2. Menej konkurencie
Keďže o kľúčové slová s malým objemom nie je veľký záujem, dáva zmysel, že služba SEO môže pri ich zacielení váhať. Ak však myslíte mimo rámca, menší záujem znamená menšiu konkurenciu, takže budete mať jasnú výhodu pri používaní výrazov s malým objemom.
Používanie špecifických kľúčových slov s malým objemom vám umožní vyniknúť. Keďže publiká používajúce tieto výrazy sú bližšie k bodu nákupu, môžete použiť kľúčové slová, ktoré ani vaši konkurenti nezohľadnili.
3. Dlhé kľúčové slová vedú k vysokej miere konverzie
Dlhé kľúčové slová ( dlhšie a konkrétnejšie kľúčové frázy ) získavajú menšiu návštevnosť, ale vo všeobecnosti sa môžu pochváliť vysokou mierou konverzie. Tieto frázy sa skladajú z troch až piatich slov a sú podrobnejšie ako všeobecné výrazy, čo vám umožňuje zacieliť na špecifické demografické skupiny.
Aj keď tieto kľúčové slová s dlhým koncom majú nízky objem vyhľadávania, použitie kľúčového slova s veľkým objemom v strede zvýši vaše publikum. To je to, čo sa označuje ako pribalenie . Ak znova použijeme príklad s bicyklom, „najlepší bicykel“ má objem vyhľadávania 2,3 000 za mesiac, zatiaľ čo „čo je najlepší bicykel pre seniorov“ má iba 80 vyhľadávaní.
To nám hovorí, že „najlepší bicykel“ je kľúčové slovo s veľkým objemom, takže zahrnutie dopytovej frázy ako súčasti kľúčového slova s dlhým koncom vám umožní zarobiť na jeho popularite. To znamená, že máte vyššiu šancu na konverziu a návratnosť investícií.
4. Budujte záujem
V súčasnosti sa 15 percent všetkých vyhľadávaní Google ešte nikdy nevyhľadalo. Kľúčové slová s nízkym objemom môžu otvoriť dvere tejto nevyužitej návštevnosti, najmä ak máte malú alebo špecializovanú spoločnosť.
Väčšinu času majú niektoré kľúčové slová nízky objem vyhľadávania, pretože používatelia ešte musia použiť tieto špecifické výrazy. Ľudí nenapadne hľadať to, čo predávate. Aby ste to obišli, zacieľte na obľúbené kľúčové slová, ktoré súvisia s vaším produktom.
Príkladom môže byť tvárový ľadový valček. Namiesto zacielenia na produkt, kľúčové slová ako „ako bojovať proti opuchom“ a „znížiť začervenanie“ pribalia na ich dosah. Toto je ideálna šanca naskočiť do konkurenčnej SEO analýzy .
Okrem toho zacielenie na kľúčové slová s malým objemom špecifické pre vaše odvetvie buduje povedomie o značke. Keď nazhromaždíte dostatok obsahu, vaše kľúčové slová sa začnú hodnotiť a vy sa stanete autoritou vo svojom výklenku.
5. Skvelá návratnosť investícií (ROI)
Zatiaľ čo menej ľudí hľadá kľúčové slová s malým objemom, ich návratnosť investícií je oveľa vyššia. Zvyčajne aj kľúčové slová s najnižším objemom vedú ku konverziám, ktoré kompenzujú vaše náklady na obsah. Vzhľadom na to, že používatelia majú viac akčných zámerov vyhľadávania, existuje väčšia šanca, že uskutočnia konverziu.
Kľúčové slová komerčného nákupu , ako napríklad „najlepší“ a „najlepší“, sa zameriavajú na používateľov, ktorí sú pripravení uskutočniť nákup. Navyše, väčšinou majú tieto kľúčové slová menší objem, pretože sú špecifické. To vám umožní využiť ich vo svoj prospech a zvýšiť návratnosť investícií.
6. Zvýšte rozmanitosť
Samotné kľúčové slová s malým objemom neprilákajú dostatočnú návštevnosť, aby mali výrazný vplyv. Našťastie je ľahké zahrnúť viacero nízkoobjemových kľúčových slov do jedného obsahu. Samotný objem zvýši vašu šancu na umiestnenie.
Namiesto toho, aby ste sa zamerali na konkrétne kľúčové slovo, zamerajte sa na stovky nízkoobjemových kľúčových slov relevantných pre váš obsah. Aj keď sa vám nepodarí zoradiť niektoré z vašich kľúčových slov, vrháte širšiu sieť s rovnakým zámerom.
Začlenenie niekoľkých verzií kľúčového slova vygeneruje väčšiu návštevnosť ako použitie samotného kľúčového slova. Aj keď sa konkrétne kľúčové slová líšia, svoju kópiu môžete prispôsobiť tak, aby sa zhodovala s týmito výrazmi.
7. Analytika
Keď vykonávate analýzu konkurentov, umožňuje vám to umiestniť sa ako hodnotná alternatíva k vašim konkurentom. Analytics nájde trhliny v ich stratégii a odporučí kľúčové slová a variácie, ktoré jej pomôžu.
Analýza konkurencie poskytuje pochopenie toho, čo funguje a čo nie. To vám dáva platformu na používanie širokej škály nízkoobjemových kľúčových slov pri vytváraní účinnejšieho obsahu. Lepší obsah prirodzene priťahuje spätné odkazy a zvyšuje zdieľateľnosť.
8. Relevantnosť
Váš obsah má väčšiu šancu spojiť sa s vaším publikom pomocou špecifických kľúčových slov s malým objemom. A čím je váš obsah relevantnejší, tým je pravdepodobnejšie, že používatelia konvertujú. Pojem „knihy“ je príliš široký na vyhľadávanie, zatiaľ čo „dobrodružné knihy pre žiakov 10. ročníka“ je oveľa viac špecializovaný.
Nielenže to pomôže nájsť potenciálnych používateľov, ale spoločnosť Google uprednostňuje relevantnosť vo svojom systéme hodnotenia. Takže dlhšie kľúčové slová a obsah preplnený relevantnými kľúčovými slovami budú mať väčšiu šancu na umiestnenie.
Zabaliť
Či už len začínate alebo chcete, aby bol váš web relevantný, investovanie do kľúčových slov s nízkym objemom vyhľadávania je krokom správnym smerom. Ako vidíme, výhody používania nízkoobjemových kľúčových slov pomáhajú zacieliť na spotrebiteľov pripravených na konverziu.
Keďže digitálne prostredie neustále rastie, musíme nájsť nové spôsoby, ako osloviť publikum. Namiesto toho, aby ste odmietli kľúčové slová, keď ich hľadalo iba 20 ľudí, prispôsobte kľúčové slová s malým objemom tak, aby vyhovovali ich potrebám.